Co należy spożywać, żeby odżywiać się apetycznie i zdrowo?

w obecnych czasach panuje moda na prowadzenie zdrowego trybu życia. Zdrowe odżywianie, regularna aktywność fizyczna itp. to strategiczne tematy wielu artykułów, blogów, vlogów.

sałatka

Autor: ImpromptuKitchen
Źródło: http://www.flickr.com
W Internecie można znaleźć mnóstwo przepisów na nietuczące i pożywne potrawy. Chcąc przygotować zdrowy i pożywny obiad powinniśmy pamiętać o konkretnej ilości witamin, które należy spożyć w ciągu dnia. Tym kryterium musimy kierować się, gdy poszukujemy w Internecie np. przepisów na surówki. Nasze dobowe zapotrzebowanie na wszelakie składniki odżywcze jest ogromne, to też układając swój jadłospis należy wybierać takie produkty, które będą ich, jak największym źródłem. Doskonałym przykładem może być surówka z marchewki i ananasa. Marchew to warzywo, mające duże właściwości zdrowotne. Beta-karoten, który jest w niej zawarty jest silnym antyoksydantem, blokuje związki rakotwórcze, ma wpływ na układ odpornościowy, nadaje skórze odpowiedni kolor oraz chroni wzrok.

Za rogiem zbliża się Wielkanoc, dlatego polecamy: sałatka wielkanocna

warzywa

Autor: 楊 明憲 阿憲
Źródło: http://www.flickr.com

Natomiast świeży ananas zawiera błonnik, który rewelacyjnie działa przy odchudzaniu. Wspomaga trawienie i daje długotrwałe poczucie najedzenia. Poza tym zawiera kwas foliowy, który jest bardzo istotny dla pań w ciąży. Surówka z marchewki i ananasa to nie tylko przepyszny dodatek do pieczonego drobiu, ale i również wielu różnych dań. Taki miks to smaczny i pełnowartościowy posiłek, który powinno się ugotować całej rodzinie na obiadokolację. Więcej: przepis.

Szukając w Internecie inspiracji do przygotowania posiłków pamiętajmy o sprawdzaniu składników, jakie dorzucimy do jedzenia.

Istnieje nasza strona, na której znajdziesz ciekawe informacje, które warto sprawdzić. Odwiedź ją tutaj.

Gdy znajdujemy przepisy na surówki zwróćmy uwagę na warzywa, które dodamy i ich właściwości odżywcze. Dodajmy więcej tych, których składników potrzebujemy najbardziej. Nie zapominajmy, że jedzenie to również rozkosz. Zdrowe jedzenie nie musi oznaczać żywności bez wyrazu. Oprócz kierowania się zawartością witamin w konkretnych składnikach, konsumujmy warzywa i owoce, które uwielbiamy. Gdy za czymś nie przepadamy nie zmuszajmy się do konsumowania tego. Zdrowa żywność(zobacz menu karpat kebab) może być równie smaczna, a nawet smaczniejsza, niż ”śmieciowe jedzenie”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*