
Czynności rozwojowe malucha ulegają zmianie, ponieważ występuje zaciekawienie – przeczytasz więcej tutaj, urządzeniami domowymi, wychodzeniem poza rodzinę i zawieraniem nowych znajomości przedszkolnych oraz poznawaniem nowych funkcji społecznych. Około 4.-5. lat dziecko dokonało już „inwentaryzacji” obiektów w otoczeniu, zna ich nazwy i przeznaczenie. Zgromadziło również już wystarczającą ilość doświadczeń, by interesować się mechanizmami rządzącymi światem. Staje się gotowe do poznawania relacji, stąd dociekliwe pytania, a przede wszystkim liczne „dlaczego?”.Kolejnym motywem zadawania wielu pytań dotyczących otaczającego świata, prócz zaspokojenia ciekawości poznawczej, jest praca nad odróżnieniem fantazji i realności. Dla malucha do 6. roku życia te dwa światy są tak samo istotne. To co zagościło w umyśle malucha jako wytwór fantazji, element marzenia sennego jest tak samo istotne jak to, co zaobserwował w realnym świecie.

Jeżeli po przeanalizowaniu tego tekstu będziesz chciał poszerzyć dane na opisywany wątek, to pomocne omówienie (http://www.certificator.eu/en/certification-handbook/safety-of-devices-working-under-pressure-technical-regulations-of-customs-union.html) niesłychanie Ci może pomóc – chodź i zobacz!
Dziecko pyta napotykając na trudności w zrozumieniu jakiegoś zjawiska, w dążeniu do poznania czegoś co nieznane, do wyjaśnienia nurtujących go zagadnień. Przyczyną pytań starszego dziecka są krytyczne przemyślenia wobec faktów i zjawisk oraz zauważonej sprzeczności pomiędzy posiadanymi informacjami, a realnością. Zadanie pytania dowodzi, że dziecko myśli, gdyż dostrzegło problem i oczekuje od rodziców jego rozwiązania.Wiek pytań nazywany jest też „głodem wiedzy”.