Sposoby na szybki powrót do formy po porodzie

Dochodzenie do dobrej kondycji po porodzie trwa około 6 tygodni. W tym okresie musisz być pod kontrolą lekarza ginekologa i położnej. Idealną sytuacją jest kiedy w tym okresie twój mąż może wziąć urlop i zostać w domu by pomóc ci opiekować się waszym oseskiem i zająć się tobą. Pomóc może także babcia noworodka czy kogokolwiek z rodziny, bo każda pomoc w tym niełatwym okresie jest bezcenna!
dziecko
Redaktor: Audrey Xavier Brulu
Na podstawie: http://www.flickr.com
Jeśli po powrocie ze szpitala zostały ci jakieś poporodowe podkłady dla mamy mogą być jeszcze potrzebne w domu, bo możesz mieć jeszcze dość duże krwawienie. Po upływie kilku dni wystarczą zwykłe podpaski. Sprawdź poduszki do karmienia w rożnych rozmiarach. Karmienie dziecka mlekiem matki, bez wątpienia jest tu elementem pożądanym, przyśpieszającym powrót do formy, bowiem podczas gdy noworodek ssie pierś mamy macica o wiele szybciej powraca do rozmiarów sprzed ciąży.


Inne artykuły

Wiele mikroskładników i minerałów jest koniecznych podczas ciąży

dieta
Redaktor: www.sxc.hu
Na podstawie: www.sxc.hu
Dla każdej kobiety okres ciąży jest nadzwyczaj istotny i w ogromnej mierze polega na koncentrowaniu się na dziecku. Prawidłowy rozwój płodu jest bardzo ważny przede wszystkim w pierwszych miesiącach, albowiem ma kluczowe znaczenie dla jego zdrowia. Identycznie istotne jest natomiast, by kobieta poprawnie o siebie dbała, słusznie się odżywiała i prowadziła adekwatny do zarządzeń doktora tryb funkcjonowania. Jeżeli przez brak uwagi i przesadną troskę o dziecko kobieta się zapuści nie trudno o choroby i następne komplikacje, które istotnie wpłyną na maleństwo.


Na rynku możemy zakupić ogrom produktów które to - czasami trudne na początku - karmienie mogą bardzo ułatwić. Są to na przykład: osłonki na piersi, laktatory, poduszki do karmienia, wkładki do biustonosza, biustonosze odpinane na czas karmienia, bluzki do karmienia a nawet komfortowe fotele dla karmiącej kobiety (pasy ciążowe z naturalnych materiałów).

dziecko
Redaktor: iStock
Na podstawie: iStock
Gimnastykę młoda mama może rozpocząć już na drugi dzień po porodzie a w przypadku cesarskiego cięcia – tydzień po rozwiązaniu. Zacząć należy od niezbyt forsownych ćwiczeń, bezpiecznie ćwiczyć możemy mięśnie Kegla czy też mięśnie stóp. Po upływie 3 tygodni od porodu kobieta może zacząć ćwiczyć brzuszki. Po okresie połogu można pływać oraz rozpocząć bardziej intensywne ćwiczenia. Jeżeli kobieta po porodzie zachowywać będzie wyżej wymienione zasady a później gimnastykować się będzie systematycznie i intensywnie to w krótkim okresie pasy ciążowe oraz odzież ciążową będzie mogła schować głęboko w głąb szafy albo sprzedać i włożyć znów rozmiar sprzed ciąży.
2017-09-18 06:54:19
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.