Nie samą aranżacją pomieszczeń żyje człowiek! Po urządzeniu kuchni można wypróbować jej możliwości, piekąc np. amarantuski! Dziś przepis na te znakomite, zdrowe ciastka.

Amarantuski to dobre ciastka, dobre jako przekąska, bo nie zawierają ani nadmiaru kalorii ani glutenu. Możemy z tego powodu zjadać je w dużych ilościach bez obaw, że przybędzie nam w biodrach. Oprócz tego jak na słodycze są bardzo zdrowe. Posiadają amarantus który ma w sobie w wapń, żelazo, magnez, błonnik, a także nienasycone kwasy tłuszczowe, oraz cynk, potas i fosfor.


ciastka amarantuski
Redaktor: Leslie Seaton
Na podstawie: http://www.flickr.com
Dzięki temu, że w przepisie nie dodaje się specjalnie substancji słodzących, można wzbogacić je słodkimi bakaliami np. suszonymi owocami: żurawiną, rodzynkami, bakaliami, morelami, wiórkami kokosowymi. Mamy możliwość także dodać coś innego, co doda słodyczy np. cukier puder. Do upieczenia ciasteczek potrzebujemy: dwie szklanki amarantusa ekspandowanego, dwa jajka, bakalie, szczyptę soli.

Z jajek tworzymy sztywną pianę, później dosypujemy szczyptę soli. Następnie dodajemy amarantus, oraz bakalie. Mamy możliwość też trochę mąki pszennej i proszku do pieczenia, aby ciasteczka mocniej się sklejały.

Po wymieszaniu lepimy drobne ciasteczka w wybranym kształcie i wstawiamy do piekarnika na plus minus około dziesięć minut i pieczemy w temperaturze stu osiemdziesięciu stopni.Nim ułożymy ciasteczek na blasze należy posmarować ją masłem. Jeśli użyjemy papier do pieczenia który nie wymaga natłuszczenia możemy z niego zrezygnować. Jeśli ciasto nadal będzie kleiło się do rąk, powinniśmy zwilżyć je trochę wodą. Odwiedź witrynę i przeczytaj więcej - www.lovingit.pl/blog/amarantuski-czyli-jak-zrobic-zdrowe-ciasteczka-bezglutenowe/

1 2
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.