Przebudowa systemu oświaty jest definitywna. Co powinno znaleźć się w nowym programie kształcenia?

Od przynajmniej kilkunastu lat toczą się żywiołowe rozmowy dotyczące współczesnej oświaty. Rozpatruje się w gruncie rzeczy wszystkie aspekty kształcenia dzieci i młodzieży. Rozprawia się na temat długości wymaganej edukacji oraz jakości lekcji oferowanych przez szkoły podstawowe, gimnazja, szkoły średnie oraz zawodówki.


Coraz częściej kwestionuje
dziecko w szkole
Redaktor: www.flickr.com
Na podstawie: www.flickr.com
się sens egzystencji gimnazjów, które nie realizują swojej roli i nie dzielą uczniów pod kątem ich umiejętności i wyboru przyszłych placówek edukacyjnych, tak by zapewnić wszystkim tym grupom najwłaściwszy program nauczania. Wiadomym jest, że należałoby przygotować inny zbiór zajęć dla dzieci uzdolnionej manualnie, a inny dla młodych humanistów. Kwestią, która absorbuje umysły zwolenników reform jest także odbieranie przez społeczeństwo szkół zawodowych. Wychowankowie tych instytucji są poczytywani za mniej bystrych niż ich koledzy z liceów czy techników. Tymczasem zdobycie konkretnego fachu może okazać się nie tylko bardziej wymagające niż dyplom ogólniaka i matura, ale także bardziej korzystne. Specjaliści i rzemieślnicy są w dzisiaj na wagę złota, a ich pensje często przewyższają płace magistrów.

1 2
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.